Kontakt

Adresa:

Puškarićeva 1b, Lučko, Zagreb
10 250 Lučko, Hrvatska

Telefon u radno vrijeme 09-20h:

 

01/ 6268 - 497


E-mail:

hrabri.korak@gmail.com

Facebook:

facebook.com/hrabri.korak

Što je analiza aktivnosti?

Rastavljanje aktivnosti na korake i komponente (senzoričke, motoričke, kognitivne, percepcijske, psihosocijalne) kako bi se utvrdilo koje vještine sama aktivnost zahtijeva i kojim vještinama klijent-pacijent raspolaže.

Ciljana aktivnost u radu s djecom je igra.

Što je senzorna integracija?

U posljednje vrijeme sve se veći broj roditelja susreće s pojmom senzorna integracija. Roditelji si postavljaju pitanje ima li to veze s njihovim djetetom.

Odgovor na to pitanje je da svako ljudsko biće prolazi proces senzorne integracije cijelo vrijeme svojeg života, a započinje ga još prije rođenja.

Senzorna integracija je neurobiološka aktivnost koja omogućava primanje i obradu osjetnih informacija koje u mozak pristižu iz različitih osjetila kojima doživljavamo svijet (vid, sluh, njuh, dodir, okus itd.), zatim se te informacije obrađuju i na njih možemo odgovoriti nekom aktivnošću.

Na primjer trčimo po igralištu, spotaknemo se i pri padu ogrebemo ruke i koljena. Dok smo trčali, u naš mozak je putem živčanih vlakana dolazilo mnoštvo osjetilnih informacija o raznim stvarima koje smo vidjeli, čuli, osjetili. Najbitnija informacija je da je naše brzo kretanje u jednom trenutku prekinuto i zahtijevala je brzi odgovor. Naš mozak primio je informaciju o naglom zaustavljanju, gubitku ravnoteže i opasnosti da udarimo glavom o pod pri padu, pa je poslao poruku rukama da se odmah ispruže prema naprijed. Dakle, primanje informacija iz naših osjetila, njihova interpretacija i pripremanje odgovora – to je senzorna integracija.


SUSTAVI OSJETILA:


1. VESTIBULARNI SUSTAV

Nosi informacije i daje podatke osobi o njenom položaju i kretanju u prostoru.

Vestibularni sustav omogućuje:

  • orijentiranje u prostoru
  • kontroliranje mišićne napetosti
  • održavanje ravnoteže
  • stabilizacija očiju u prostoru za vrijeme pokreta glavom

2. PROPRIOCEPTIVNI SUSTAV

Daje informacije o kretnjama zglobova i tijela, informacije o opsegu, snazi, trajanju, smjeru kretnji, položaju tijela ili dijelova tijela u prostoru i tonusu mišića.

Glavna zadaća omogućavanje kretnji i dobivanje povratne informacije o izvedenom pokretu. Zajedno s vestibularnim sustavom upravlja mišićnim tonusom, kontrola držanja tijela i stvaranje sheme tijela.

3. TAKTILNI SUSTAV

Reagira na dodir, pritisak, bol, temperaturu i vibraciju.

Daje informacije o mjestu, vremenu i izvoru nekog dodira, te veličini, sastavu i obliku predmeta.

Zadaća: prepoznavanje predmeta opipom, lokalizacija dodira, pridonosi razvoju sheme tijela, zaštitni i odbijajući sustav.

4. VIZUALNI SUSTAV

Izvor informacija o kretanju, uključen u motoričko planiranje i anticipaciju.

Povezan s vestibularnim sustavom za kontroliranje ravnoteže.

5. AUDITIVNI SUSTAV

Zadaća: preobrazba zvučnih podražaja u osjetnu percepciju.

Funkcionalno značenje :

  • nesvjesno slušanje
  • svjesno slušanje
  • pridonosi orijentiranju u prostoru
  • razvoj govora
  • pažnja, koncentracija i razina podražljivosti.

6. OLFAKTORNI I GUSTATORNI SUSTAV


ZNAKOVI KOJI UKAZUJU NA PROBLEME SA SENZORNOM INTEGRACIJOM


  • Prekomjerna ili nedovoljna osjetljivost na dodir, zvuk, prizor, pokrete, okuse ili mirise.
  • Problemi s pažnjom i samokontrolom: buka iz pozadine ili vizualni podražaji ga ometaju, razdražljivost, teško se smiruje.
  • Isključivanje i/ili povlačenje u sebe.
  • Socijalno emocionalne teškoće.
  • Problemi s ravnotežom, kretanjem, komunikacijom i govorom, motoričkim planiranjem.

TERAPIJA SI kroz igru

U terapiju senzorne integracije uključena su djeca s disfunkcijama i teškoćama senzorne integracije, samoregulacije, poremećaja mišićnog tonusa, teškoćama u finoj i gruboj motorici, poremećaja motoričkog planiranja, slabe organizacije ponašanja, poremećaj percepcije, poremećaj uzbuđenosti, poremećaj budnosti i otežanog igranja.

Senzorno integracijska disfunkcija kao neurološki poremećaj može se pojaviti kao samostalna teškoća ili može biti obilježena određenim stanjem, sindromom ili bolesti u slučajevima nedovoljne zrelosti živčanog sustava zbog prijevremenog rođenja, kod djeca s teškoćama u motoričkom razvoju, kod cerebralne paralize, djece s autističnim spektrom, djece s oštećenjem vida, djece s poremećajem pažnje (ADHD), djece s teškoćama u jeziku i govoru, učenju, djece s oštećenjem sluha, djece s intelektualnim teškoćama i dr.

Terapija senzorne integracije dokazano poboljšava kvalitetu prilagođavajućeg ponašanja djeteta i omogućuju mu primjerene reakcije na zahtjeve okoline.

Kako možemo pomoći?

Terapija se odvija u SI prostoriji koja mora imati sve sprave koje potiču sve senzorne sustave. Dijete kroz igru sudjeluje u terapiji, koristeći senzo-motorne vještine kako bi ostvarili interakciju s okolinom koja je specijalno dizajniran da stimulira senzorne doživljaje.

Oprema se sastoji od:

  • Suspenzije-ljuljačke
  • Strunjače, jastuci
  • Terapijske lopte, taktilne lopte, podmetači
  • Oprema za penjanje, spuštanje (tobogan)
  • Vibracijske igračke
  • Igračke za oralnu stimulaciju

SI oprema pomaže:

Antigravitacijski pokret, pokreti s opterećenjem, linearni i rotacijski pokreti, taktilni feedback..DOK SE DIJETE IGRA!!!

CILJ I SVRHA SI TERAPIJE kroz igru

Poboljšanje sposobnosti djeteta za interakciju s objektima u prostoru u:

  • Povećanje trajanja reakcije prilagodbe na senzorički podražaj
  • Razvijanje reakcija prilagodbe
  • Povećanje samopovjerenja i samopoštovanja
  • Poboljšanje kognitivnih sposobnosti, stjecanje govornih sposobnosti, podizanje kvalitete školskih postignuća
  • Razvijanje osobnih i socijalnih sposobnosti

Hrabri Korak

Hrabri korak - radno terapijska rehabilitacijska igraonica i psihoterapijsko savjetovalište

Hrabri korak d.o.o. vode stručne osobe iz područja radne terapije i psihologije, s višegodišnjim iskustvom u individualnom i grupnom radu s djecom i članovima njihovih obitelji. Svakoj obitelji pristupamo individualno i timski. U svom radu primjenjujemo senzornu integraciju, psihološko savjetovanje i psihoterapiju te različite baby programe (baby handling, baby fitness, Baby Signs®). Radimo s djecom sa i bez razvojnih teškoća (i članovima njihovih obitelji).