Što je radna terapija?
Radna terapija jest zdravstvena djelatnost čiji je cilj omogućiti pojedincima i skupinama postizanje optimalnog funkcioniranja u aktivnostima dnevnog života koje uključuju samozbrinjavanje, produktivnost i slobodno vrijeme.
Radna terapija je namijenjena osobama čije su sposobnosti obavljanja svakodnevnih aktivnosti umanjene razvojem, ozljedom ili bolešću, starenjem, psihološki, socijalno, kulturno, ili kombinacijom navedenog.
Radnoterapijska pocjena kod djece s razvojnim poteškoćama te poteškoćama predškolske i školske dobi djece!
Procjena se provodi početnim intrevjuom - razgovorom s djetetom i roditeljem. Radno terapijska procjena uključuje aktivnosti svakodnevnog života: samozbrinjavanje, brigu o sebi, brigu o zdravlju, razonodu, te akivnosti vezane uz samu terapiju (snalaženje po prostoru, igra, mašta, propriocepcija, vestibularni sustav, motorika, socijalno okruženje – izražavanje, itd.)
Razvoj kognitivnih tehnika
- za poticanje kognitivnih tehnika koriste se raznorazne mentalne mape
- vježbe pažnje i koncentracije - traženje razlika, slagalice, brojalice, nizanje , sortiranje kockica – perlica
- „brain game“ vježbe
Perceptivne tehnike
- vježbe kroz igru i poticanje osjetila - mirisa, okusa - doživljaj riječi kroz osjet, vid, sluh, opip
- upotrebom raznih taktilnih materijala (didaktički pijesak, grah, kamenčići, papir, perlice i itd..)
- vježbe vizualne percepcije - uočavanje razlika oblika, sličnosti, uparivanje slagalica.
Razvoj psihosocijalnih vještina
- poticanje jezično-govornog izražavanja (korištenje različitih metoda povezivanja riječi, bogaćenje rječnika-grozdovanje).
- poticanje mašte i kreativnih tehnika (tehnike razvijanja apstraktnog mišljenja),
- terapija igrom (igra špagicama, nitnama, različitim koncima, klupkom)
Razvoj motoričkih vještina
- gruba motorika – dodavanje s loptom, skakanje, podizanje
- fina motorika - nizanje kamenčića, perlica, modeliranje
Art terapija
- uspostava odgovornosti i rutina, tehnika same izvedbe - ponavljanje (pješčani sat, štoperica)
- pomoć u planiranju aktivnosti u razmjenu za socijalne vještine i grupnu interakciju
- radnoterapijske vježbe koordinacije pokreta
- vježbe ravnoteže (hod po crti, taktilnoj stazi, hod preko prepreka)
- vježbe samokontrole
- doživljaj sebe, izražavanje neverbalno - mimika, geste, pantomima
- jačanje samopouzdanja
- vježbe kroz pokret/glazbu - pokreti igre kroz zadani ritam
- vježbe zrcaljenja
- crtanja po staklu (pjena, boje, jestive boje)
- crtanje dlanovima, stopalima